(function(m,e,t,r,i,k,a){m[i]=m[i]||function(){(m[i].a=m[i].a||[]).push(arguments)}; m[i].l=1*new Date();k=e.createElement(t),a=e.getElementsByTagName(t)[0],k.async=1,k.src=r,a.parentNode.insertBefore(k,a)}) (window, document, "script", "https://mc.yandex.ru/metrika/tag.js", "ym"); ym(71037676, "init", { clickmap:true, trackLinks:true, accurateTrackBounce:true, webvisor:true, ecommerce:"dataLayer" });

Japońska dieta wodna - zasady, efekty, darmowy jadłospis

27 października 2021 Autor: Arkadiusz Matras

Japońska dieta wodna wbrew pierwszemu skojarzeniu nie narzuca ścisłych zasad dietetycznych. Jest wręcz dodatkiem do zdrowego stylu życia opartego o spożywanie niskoprzetworzonych produktów (warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe). Zobacz, ile można na niej schudnąć.

Japońska dieta wodna - zasady, efekty, darmowy jadłospis

Spis treści

Zasady japońskiej diety wodnej

Japońska dieta wodna nie ma jednego twórcy, który jasno określił jej zasady. Najczęściej wymieniane są poniższe rekomendacje;

  • Na czczo, przed umyciem zębów płuczemy usta letnią wodą.
  • Na 45 min przed śniadaniem wypijamy 1-3 szklanki wody. Do wody można dodać sok z cytryny czy miętę.
  • W ciągu dnia spożywamy 2-3 litry wody, lecz odstawiamy ją na 20 min przed posiłkiem. Wody nie spożywamy również 2 h po spożytym posiłku.
  • Na pół godziny przed snem wypijamy szklankę wody.
  • Pijemy tylko wodę. Rezygnujemy z soków i słodkich napojów.
  • Dietę opieramy o świeże warzywa i owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso i ryby, jajka oraz nabiał.

Przeczytaj także: Dieta sokowa - detoks, zasady stosowania, efekty

Efekty japońskiej diety wodnej

Póki co żadne badanie nie oceniało bezpośrednio wpływu diety japońskiej na zdrowie. Istnieją jednak prace, w których spożycie 2 szklanek wody na 30 min przed głównymi posiłkami pozwala stracić 1,3-2 kg w ciągu 12 tygodni [1,2]. Może nie jest to 5-10 kg, ale biorąc pod uwagę minimalny wysiłek – warto. Można więc powiedzieć, że kiedy w diecie japońskiej będziemy spożywać 2 szklanki wody na pół godziny przed śniadaniem, obiadem i kolacją to może być to strategia pomagająca w odchudzaniu.

Jeżeli do japońskiej diety wodnej dołożysz zmianę nawyków żywieniowych i aktywność fizyczną to możesz schudnąć o wiele więcej. Nasi pacjenci chudną średnio 7 kg w 3 miesiące. Takie tempo pozwala na znaczącą poprawę sylwetki i zdrowia, a jednocześnie chroni przez efektem jo-jo.

W celu zrzucenia zapasowych kilogramów najlepiej wybrać się do dietetyka, który ułoży dietę dopasowaną do Ciebie. To pozwoli na zmianę nawyków żywieniowych, a efekty zostaną z Tobą na lata, a nie na lato.

Przeczytaj także: Jak schudnąć 5 kg bez płacenia pseudotrenerowi

Darmowy jadłospis diety japońskiej

Japońska dieta wodna nie określa konkretnie co i w jakiej ilości masz jeść. Najważniejszą zasadą jest spożywanie produktów niskoprzetworzonych. Ułożyliśmy 3-dniowe, przepyszne, darmowe jadłospisy oparte właśnie na tych zasadach. Zarówno dla kobiet na 1850 kcal jak i dla mężczyzn na 2600 kcal. Wystarczy zapisać się do newslettera i pobrać je za darmo.

Podsumowanie

Japońska dieta wodna opiera się na regularnym spożyciu wody. Choć nie jest to strategia drastycznie zmieniająca Twoje zdrowie czy sylwetkę, to spożycie 2 szklanek wody przed głównymi posiłkami może zmniejszyć uczucie głodu i pomagać w odchudzaniu. Najlepszym sposobem na odchudzanie będzie jednak skorzystanie z usług dietetyka po studiach, który dobierze do Ciebie indywidualną dietę skrojoną pod Twoje potrzeby. Dołącz do ponad 8000 zadowolonych pacjentów.


Czytaj także

var _smid = "46hptwqd8w71vwlc"; (function(w, r, a, sm, s ) { w['SalesmanagoObject'] = r; w[r] = w[r] || function () {( w[r].q = w[r].q || [] ).push(arguments)}; sm = document.createElement('script'); sm.type = 'text/javascript'; sm.async = true; sm.src = a; s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s); })(window, 'sm', ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://') + 'app3.salesmanago.pl/static/sm.js');