(function(m,e,t,r,i,k,a){m[i]=m[i]||function(){(m[i].a=m[i].a||[]).push(arguments)}; m[i].l=1*new Date();k=e.createElement(t),a=e.getElementsByTagName(t)[0],k.async=1,k.src=r,a.parentNode.insertBefore(k,a)}) (window, document, "script", "https://mc.yandex.ru/metrika/tag.js", "ym"); ym(71037676, "init", { clickmap:true, trackLinks:true, accurateTrackBounce:true, webvisor:true, ecommerce:"dataLayer" });

Pomysły na sałatki - wegetariańska, wegańska i mięsna

19 czerwca 2020 Autor: Ada Błaszczyk

Przedstawiamy 4 przepisy na pyszne sałatki, które są szybkie w przygotowaniu, możesz zabrać je ze sobą do pracy i będą stanowić pełnowartościowy posiłek. Dzisiaj przygotowaliśmy dwie opcje wegetariańskie, wegańską oraz mięsną, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie!

Spis treści

Darmowa dieta odchudzająca

Jeżeli szukasz skutecznej diety odchudzającej to mamy dla Ciebie dwa darmowe jadłospisy dla kobiet (1850 kcal) i mężczyzn (2600 kcal), w których jest miejsce na spaghetti, tosty i ciasto czekoladowe. Oprócz pysznej diety dostajesz w pakiecie dużo merytorycznych informacji na temat odchudzania. Zapisz się do formularza poniżej, a w ciągu 5 min wyślemy Ci dwa odchudzające jadłospisy na maila.

Sałatka z jajkiem - opcja wegetariańska

Wegetariańska sałatka z jajkiem

Składniki:

  • Jajo 2 szt.
  • Mix sałat 50 g
  • Pomidorki koktajlowe 160 g
  • Ogórek zielony 100 g
  • Jogurt naturalny 1,5% 100 g
  • Musztarda Dijon 10 g
  • Oliwa 10 g
  • Szczypiorek
  • Świeże zioła - oregano

Przygotowanie:

  1. Jajka ugotować na twardo.
  2. Warzywa pokroić i wymieszać w misce.
  3. Z jogurtu, musztardy, oliwy i ziół przygotować sos.
  4. Na świeżych warzywach ułożyć pokrojone jajka, polać sosem jogurtowym i posypać szczypiorkiem.

TIP: Można zwiększyć ilość węglowodanów w sałatce dodając pieczywo pełnoziarniste w formie małych grzanek. Kromki chleba należy pokroić, doprawić i polać oliwą, a następnie wstawić do piekarnika i piec do momentu, aż będą rumiane i chrupiące. 

Wartość odżywcza (1 porcja):

  • Kalorie: 382,8 kcal
  • Białko: 23,6 g
  • Węglowodany: 17,3 g
  • Tłuszcze: 23,5 g

Średnia cena za porcję: 5,35 zł.

Sałatka z ciecierzycą - opcja wegańska

Wegańska sałatka z ciecierzycą

Składniki:

  • Ciecierzyca z puszki 160g
  • Mix sałat 50 g
  • Oliwki kalamata 45 g
  • Pomidory suszone 4 szt.
  • Sezam 5 g
  • Oliwa 10 g
  • Pasta chilli 5 g

Przygotowanie:

  1. Ciecierzycę odcedzić i przepłukać dokładnie pod bieżącą wodą.
  2. Pokroić suszone pomidory i wymieszać z oliwkami oraz mixem sałat.
  3. Ciecierzyce połączyć z oliwą, solą oraz pastą chilli. 
  4. Całość posypać sezamem.

TIP: Ciecierzycę można zamienić na białą fasolę lub wędzone tofu, a pastę chilli na przyprawę w proszku i świetnie sprawdzi się ostra, wędzona papryka.

Wartość odżywcza (1 porcja):

  • Kalorie: 475 kcal
  • Białko: 17,5 g
  • Węglowodany: 40 g
  • Tłuszcze: 23,1 g

Średnia cena za porcję: 4,75 zł.

Sałatka z kurczakiem - opcja mięsna

Mięsna sałatka z kurczakiem

Składniki:

  • Pierś z kurczaka 100 g
  • Mix sałat 50 g
  • Pomidor 120 g
  • Kapary 25 g
  • Słonecznik 15 g
  • Oliwa 10 g
  • Tortilla pełnoziarnista 30 g

Przygotowanie:

  1. Kurczaka przyprawić sola, pieprzem i ostra papryką, a następnie zgrillować lub upiec w piekarniku. 
  2. Warzywa pokroić i wymieszać z kaparami oraz słonecznikiem. 
  3. Tortillę pełnoziarnistą pokroić i podpiec na suchej, rozgrzanej patelni.
  4. Całość polać oliwą i posypać świeżą bazylią.

TIP: W wersji na wynos można wykorzystać cały placek i zawinąć w nią składniki w formie tradycyjnej tortilli.

Wartość odżywcza (1 porcja):

  • Kalorie: 402,8 kcal
  • Białko: 30,6 g
  • Węglowodany: 21,2 g
  • Tłuszcze: 21 g

Średnia cena za porcję: 4,70 zł.

Sałatka z fetą - opcja wegetariańska

Wegetariańska sałatka z fetą

Składniki:

  • Mix sałat 50 g
  • Pomidor 120 g
  • Pieczywo 50 g
  • Słonecznik 10 g
  • Ser feta 12% 100 g
  • Tahini 15 g

Przygotowanie:

  1. Warzywa pokroić i przełożyć do miski.
  2. Słonecznik uprażyć na suchej patelni.
  3. Fete pokroić w kostkę. 
  4. Sos: tahini, trzy łyżeczki wody oraz sól i pieprz dokładnie wymieszać.
  5. Pieczywo podgrzać w piekarniku.
  6. Ułożyć składniki warstwowo, polać sosem, posypać słonecznikiem i dodać listki świeżej bazylii.

TIP: W miejsce fety dobrze sprawdzi się grillowany ser halloumi lub ziołowe tofu. Jako chrupiący dodatek można wykorzystać pestki dyni lub orzechy włoskie.

Wartość odżywcza (1 porcja):

  • Kalorie: 480,3 kcal
  • Białko: 22,8 g
  • Węglowodany: 36,6 g
  • Tłuszcze: 25,5 g

Średnia cena za porcję: 4,80 zł.

Każdą z tych sałatek możesz mieć w swojej zindywidualizowanej diecie on-line ułożonej przez wykwalifikowanego dietetyka. Na naszej platformie czeka na Ciebie 13 dietetyków po studiach (dietetyków klinicznych, sportowych czy psychodietetyków), którzy ułożą dietę skrojoną pod Twoje potrzeby.



Czytaj także

var _smid = "46hptwqd8w71vwlc"; (function(w, r, a, sm, s ) { w['SalesmanagoObject'] = r; w[r] = w[r] || function () {( w[r].q = w[r].q || [] ).push(arguments)}; sm = document.createElement('script'); sm.type = 'text/javascript'; sm.async = true; sm.src = a; s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s); })(window, 'sm', ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://') + 'app3.salesmanago.pl/static/sm.js');