Dieta wegetariańska na odchudzanie 1600 kcal – darmowy jadłospis

24 sierpnia 2020 Autor: Ada Błaszczyk

Zawsze podkreślamy, że na diecie redukcyjnej nie powinieneś być głodny i możesz jeść swoje ulubione posiłki. Pamiętaj żeby uwzględniać duże porcje warzyw, strączki, produkty sojowe i owoce – te składniki pozwolą na większą objętość posiłków oraz wyższe uczucie sytości. Całość diety ma 1600 kcal, a w tym: 100 g białka, 44 g tłuszczu i 200 g węglowodanów.

Spis treści

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Każdy, niezależnie od tego czy je mięso czy nie, zasługuje na taki sam szacunek. Chcąc ratować planetę przed katastrofą klimatyczną nie musisz przechodzić na weganizm. Pamiętaj, że samo ograniczenie mięsa (głównie wołowiny i baraniny), nabiału i jaj na korzyść warzyw, owoców, nasion roślin strączkowych i zbóż będzie już dobrym krokiem. Dla początkujących bohaterów chroniących planetę polecamy dietę fleksitariańską.

Dieta wegetariańska 1600 kcal – opis

Dieta wegetariańska 1600 kcal - podsumowanie

Niskokaloryczne diety wegetariańskie cechują się niskim spożyciem żelaza, cynku, wapnia czy jodu. Trzeba się trochę nagłówkować, aby je zbilansować. Ale nie martw się, zrobiliśmy to za Ciebie. Nasza dieta wegetariańska 1600 kcal dobrze sprawdzi się podczas redukcji tkanki tłuszczowej dla kobiet o średniej masie ciała i umiarkowanej aktywności fizycznej. Dzięki wyższej zawartości białka będzie Cię dobrze sycić i zapobiegnie stratom mięśni, dzięki czemu Twoja sylwetka będzie jędrna i estetyczna. Koniecznie wypróbuj!

Przeczytaj także: Jak zbilansować białko na diecie roślinnej

Dieta wegetariańska 1600 kcal – dzień pierwszy

Dieta wegetariańska 1600 kcal - dzien pierwszy

Kiedy przygotowujesz jaglankę (lub owsiankę z chia) to warto dzień wcześniej namoczyć je razem, aby całość spęczniała. Rano wystarczy wyjąć płatki z nasionami, dodać odżywkę i świeże owoce. 

Musisz przygotować sałatkę z ziemniakami i bobem oraz gotowanym jajkiem! Ziemniaki można ugotować lub upiec w całości, a wymieszane warzywa posyp świeżym koperkiem i świeżo mielonym pieprzem.

Na obiad kurkumowa komosa z cebulką i tofu. Warto dodawać przyprawy do ugotowanych kasz lub ryżu. Sprawdza się kurkuma, curry, świeże zioła (bazylia, oregano) oraz granulowany czosnek. 

Kolacja to zupa krem z pieczonych warzyw i naprawdę jest niesamowicie aromatyczna. Do pieczenia warzyw można dodać gałązki świeżego oregano dla mocniejszego smaku i zapachu. Podawaj z pieczywem żytnim lub ciemną bułką i koniecznie posyp chrupiącymi pestkami. 

Przeczytaj także: Wybrał soje zamiast mięsa, żeby ratować planetę. Dieta a globalne ocieplenie.

Dieta wegetariańska 1600 kcal – dzień drugi

Dieta wegetariańska 1600 kcal - dzien drugi

Jeśli znudził Cię zwykły twarożek to przybywamy z alternatywą. Ser wymieszaj z czosnkiem, bazylią i suszonymi oraz zwykłymi pomidorami. Całość polej oliwa i nałóż na pieczywo. 

Drugie śniadanie to lżejsza wersja popularnego deseru i do jego przygotowania wykorzystamy twaróg i banana. Dla dodatkowej słodyczy zetrzyj na wierzch gorzką czekoladę!

Każdy posiłek można urozmaicić dipem lub dressingiem. W tym obiedzie wykorzystamy jogurt naturalny i koperkiem, ale możecie dodać też czosnek, cebulkę, szczypiorek albo papryczkę chili. 

Szybka pasta na kolację z pieczonym czosnkiem i możecie zblendować go z białą fasolą lub ciecierzyca – w obu wersjach smakuję naprawdę dobrze. Na wierzch nie zapomnij o świeżych warzywach!

Dieta wegetariańska 1600 kcal – dzień trzeci

Dieta wegetariańska 1600 kcal - dzien trzeci

Poczuj wakacyjny klimat i na śniadanie przygotuj włoskie caprese. Przekładaj plastry mozzarelli i pomidora, polej oliwą oraz posyp świeżą bazylią. Z pieczywa przygotuj tosty, na których ser delikatnie się roztopi.

Drugie śniadanie to słodka propozycja z wykorzystaniem tofu. W połączeniu z czekoladą, kakao i orzechami smakuje obłędnie i jest satysfakcjonującym deserem.

Kotlety sojowe można przygotować na wiele sposobów i dzisiaj będą w sosie pieczarkowym. Możesz w miejsce cebuli dodać karmelizowanego pora lub cukinię. 

W sałatkach makaronowych warto wykorzystywać strączkowe makarony, aby przy niższych kaloriach dodać kolejną porcję białka.  Do tego góra warzyw i sos czosnkowy, który możesz wymienić też na jogurtowo-koperkowy (podany wyżej).

Dieta wegetariańska 1600 kcal – podsumowanie

Jeżeli zdecydujesz się stosować naszą dietę wegetariańską 1600 kcal to koniecznie daj nam znać, wrzucając na swoje social media zdjęcie posiłku. Pamiętaj, aby nas oznaczyć @dietetykanienazarty.pl i użyć hasztagu #dbamoklimat.

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Czytaj także