Dieta fleksitariańska na co dzień 2200 kcal – darmowy jadłospis

24 sierpnia 2020 Autor: Ada Błaszczyk

Dieta fleksitariańska zakłada ograniczone spożywanie produktów zwierzęcych, ale nie ich całkowitą eliminację. Możemy na co dzień nie jeść mięsa, ale podczas podróży spróbować regionalnego dania z jego udziałem. Czy to dobra opcja? Jak najbardziej i jest idealna dla początkujących roślinożerców! Całość ma 2200 kcal, w tym: 94 g białka, 61 g tłuszczu oraz 319 g węglowodanów.

Spis treści

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Każdy, niezależnie od tego czy je mięso czy nie, zasługuje na taki sam szacunek. Chcąc ratować planetę przed katastrofą klimatyczną nie musisz przechodzić na weganizm. Pamiętaj, że samo ograniczenie mięsa (głównie wołowiny i baraniny), nabiału i jaj na korzyść warzyw, owoców, nasion roślin strączkowych i zbóż będzie już dobrym krokiem. Dla początkujących bohaterów chroniących planetę polecamy dietę fleksitariańską.

Dieta fleksitariańska 2200 kcal – opis

Dieta fleksitariańska 2200 kcal - podsumowanie

Dieta fleksitariańska będzie idealna dla początkujących roślinożerców! Polega na ograniczonym spożyciu produktów pochodzenia zwierzęcego, czyli na elastycznym podejściu. Jest zdrowa i bardzo różnorodna, bazuje na strączkach, zbożach, produktach sojowych i warzywach!  Poniższa dieta fleksitariańska dobrze sprawdzi się na co dzień dla kobiet i mężczyzn o przeciętnej masie ciała i umiarkowanej aktywności fizycznej. No dobra, koniec marudzenia – sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy! 

Przeczytaj także: Fleksitarianizm - najlepszy wybór dla początkujących roślinożerców

Dieta fleksitariańska 2200 kcal – dzień pierwszy

Dieta fleksitariańska 2200 kcal - dzien pierwszy

Rozpoczniemy od nadziewanych jajek, czyli mieszamy żółtka z twarogiem i przyprawiamy. Następnie wkładamy masę do połówek jaj i zjadamy z pieczywem oraz warzywami. Druga możliwością jest pasta jajeczno-twarogowa i wtedy nakładamy całość na chleb lub bułki.

Polecam wypróbować gotowanych buraków jako dodatek do sałatki, ponieważ nadają świetnego, słodkiego posmaku. Najlepiej komponują się z charakterystyczną rukolą i serem (oprócz mozzarelli sprawdzi się feta lub halloumi).

Domowy fast-food? I to w kilka minut, bo wystarczy uformować kotleta i podsmażyć go na patelni. Dodajmy plasterek sera i dużo warzyw, które jeśli się nie mieszczą przygotuj w formie sałatki.

Kolacja to domowe frytki z sosem czosnkowym. Zamiast ziemniaków możesz wykorzystać bataty lub połączyć je z innymi warzywami (marchew, pietruszka, burak). 

Przeczytaj także: Jak unikać wzdęć na diecie roślinnej

Dieta fleksitariańska 2200 kcal – dzień drugi

Dieta fleksitariańska 2200 kcal - dzien drugi

Dodajmy do diety zdrowych tłuszczy i śniadaniowe tosty z łososiem będą idealne. Do pieczywa oprócz domowych past wykorzystuj pesto, ajvar, hummus czy guacamole. 

Jogurt z owocami to (obok szejka) podstawowy posiłek dla zabieganych. Wystarczy dodać ulubione owoce, pestki lub orzechy i gotowe. 

Kolejny zestaw dla zajętych osób – pieczone tofu z warzywami. Kiedy chcesz, aby Twój obiad zrobił się sam to wrzuć pokrojone warzywa oraz tofu do naczynia żaroodpornego, dopraw, polej oliwa i wstaw na 20 minut. W międzyczasie ugotuje się ryż (lub dodaj do piekarnika ziemniaczki) i nie musisz stać w kuchni.

Sałatki są fantastyczne, ponieważ za każdym razem możesz przygotować cos innego. Wystarczy zmienić źródło białka i posiłek wygląda oraz smakuje zupełnie inaczej. W proponowanej wersji jest biała fasola, ale wypróbuj czarną wersję lub ciecierzycę. Po posiłku dorzuć słodkiego banana. 

Przeczytaj także: Dieta roślinna - 10 faktów dlaczego warto ją stosować lub nie

Dieta fleksitariańska 2200 kcal – dzień trzeci

Dieta fleksitariańska 2200 kcal - dzien trzeci

Co jeszcze można przygotować z udziałem twarogu? Słodkie placuszki z owocami! Mąkę pszenną możesz wymienić na owsianą i w takiej wersji też smakują świetnie. Ważne, aby konsystencja ciasta nie była zbyt gęsta, ponieważ placki będą smażyć się naprawdę długo.

Jeśli nie przepadasz za kefirem to na pewno posmakuje Ci on w wersji owocowej. Dobrze komponują się mrożone truskawki lub jagody, bo koktajl jest wtedy mocno orzeźwiający. 

Soczewica świetnie pasuje do delikatnej kaszy jaglanej i w tym zestawie możecie śmiało dodawać ulubione warzywa. Nie pomijajcie tylko podduszonej cebuli i warto spróbować połączenia z grillowanym bakłażanem. 

Lubisz pikantne potrawy? Meksykańskie przepisy są idealne, aby dodać większe ilości świeżego chili albo marynowanego jalapeno – sprawdź obie propozycje!

Dieta fleksitariańska 2200 kcal - podsumowanie

Jeżeli zdecydujesz się stosować naszą dietę fleksitariańską 2200 kcal to koniecznie daj nam znać, wrzucając na swoje social media zdjęcie posiłku. Pamiętaj, aby nas oznaczyć @dietetykanienazarty.pl i użyć hasztagu #dbamoklimat. Z chęcią udostępnimy go u siebie na profilu! Sprawdź też inne nasze diety.

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Czytaj także