Dieta fleksitariańska na odchudzanie 1600 kcal – darmowy jadłospis

24 sierpnia 2020 Autor: Ada Błaszczyk

Czy chcąc zmienić nawyki żywieniowe, poprawić swoją dietę i jednocześnie dbać o planetę musisz rezygnować z ulubionych składników? Oczywiście, że nie! Po prostu bądź elastyczny i zapoznaj się z naszą dietą fleksitariańską. Wykorzystaj darmowy jadłospis i zobacz jakie to proste! Całość ma 1600 kcal, w tym: 100 g białka, 44 g tłuszczu i 200 g węglowodanów.

Spis treści

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Każdy, niezależnie od tego czy je mięso czy nie, zasługuje na taki sam szacunek. Chcąc ratować planetę przed katastrofą klimatyczną nie musisz przechodzić na weganizm. Pamiętaj, że samo ograniczenie mięsa (głównie wołowiny i baraniny), nabiału i jaj na korzyść warzyw, owoców, nasion roślin strączkowych i zbóż będzie już dobrym krokiem. Dla początkujących bohaterów chroniących planetę polecamy dietę fleksitariańską.

Dieta fleksitariańska 1600 kcal – opis

Dieta fleksitariańska 1600 kcal - podsumowanie

Dieta fleksitariańska będzie idealna dla początkujących roślinożerców! Polega na ograniczonym spożyciu produktów pochodzenia zwierzęcego, czyli na elastycznym podejściu. Jest zdrowa i bardzo różnorodna, bazuje na strączkach, zbożach, produktach sojowych i warzywach!  Poniższa dieta fleksitariańska 1600 kcal dobrze sprawdzi się podczas redukcji tkanki tłuszczowej dla kobiet o średniej masie ciała i umiarkowanej aktywności fizycznej. Dzięki wyższej zawartości białka będzie Cię dobrze sycić i zapobiegnie stratom mięśni, dzięki czemu Twoja sylwetka będzie jędrna i estetyczna. Koniecznie wypróbuj!

Dieta fleksitariańska 1600 kcal – dzień pierwszy

Dieta fleksitariańska 1600 kcal - dzien pierwszy

Tydzień rozpoczniemy od wytrawnego omleta. Jak porządnie zwiększyć jego objętość? Oczywiście warzywami! Do jajek dodaj drobno pokrojone ulubione warzywa (może być to cukinia, papryka, pomidorki, cebula, czosnek, szpinak) oraz przyprawy. 

Drugie śniadanie to prosty szejk. Pamiętaj, aby zawsze dodawać do niego źródło białka – odżywka, proteinowy jogurt, twaróg. 

Propozycja na ciekawy obiad z krewetkami i warzywami. Przygotowując te owoce morza pamiętaj, aby wrzucić je na rozgrzana oliwę (muszą się podsmażyć, a nie ugotować) i nie trzymać tam zbyt długo, bo będą twarde. Do krewetek świetnie pasuje czosnek, chili i natka pietruszki. 

Kolacja znowu stawiająca na objętość to zupa z zielonych warzyw i pamiętaj, aby wszystkie kremy zawierające zielony groszek długo i dokładnie blendować, ponieważ inaczej jego łupinki będą wyczuwalne. 

Przeczytaj także: Fleksitarianizm - najlepszy wybór dla początkujących roślinożerców

Dieta fleksitariańska 1600 kcal – dzień drugi


Dieta fleksitariańska 1600 kcal - dzien drugi

Nowa odsłona pasty rybnej z tuńczyka i fasoli będzie idealna na śniadanie. Możecie zrobić ją w wariancie pomidorowym z koncentratem lub keczupem albo jogurtowym, wykorzystując naturalnego skyra i koperek.

Jest szansa, żeby najeść się jogurtem? Jeśli dodasz płatki owsiane, owoce i nasiona lub orzechy to jak najbardziej. Pamiętaj, żeby diety o niższej kaloryczności uzupełniać w produkty wysokobłonnikowe, ponieważ zapewni to dłuższe uczucie sytości po posiłku.

Obiad to nadziewane fasolą ziemniaki i w tym przepisie możesz wykorzystać też bataty oraz inne rodzaje strączków; ciecierzycę lub soczewicę. Szalej też z dodatkami i dobrze sprawdzą się suszone pomidory, oliwki lub kapary.

Lubisz połączenie owoców i wytrawnego posiłku? Jeśli tak to sałatka z mango na pewno przypadnie Ci do gustu. Dressing orzechy nadaje całości orientalnego charakteru i świetnie pasuje do świeżych warzyw. Tip: jeśli nie masz patelni grillowej korzystaj z piekarnika i upiecz tofu pokrojone w drobniejszą kostkę.

Przeczytaj także: Dieta roślinna - 10 faktów dlaczego warto ją stosować lub nie

Dieta fleksitariańska 1600 kcal – dzień trzeci

Dieta fleksitariańska 1600 kcal - dzien trzeci

Jeśli znasz i lubisz mąkę z ciecierzycy to farinata będzie Twoim nr 1. Masa ciecierzycowa zetnie się w piecu, Ty na otrzymanym placku ułożysz ulubione warzywa i będzie pychotka. Warto też posmarować go najpierw hummusem lub domowym guacamole.

Dla małych łasuchów, na drugie śniadanie polecają się lody. Sprawdź wiśniowo-kakaową odsłonę. Możesz wykorzystać też mrożone truskawki, maliny lub jagody.

Przygotuj na obiad grillowane, duże pieczarki z ziołowym sosem i pieczywem. Portobello są też świetne w wersji z farszem i zapieczone z serem. Sprawdza się na grillu albo jako dodatek do szaszłyków.

Kolacja to klasyczne tosty z pieczarkami i serem – na diecie redukcyjnej korzystaj z chudego nabiału, bo jest mniej kaloryczny. Mozzarella light sprawdzi się tu idealnie. Koniecznie dorzuć porcję świeżych warzyw, jak: sałata, papryka i pomidory.

Przeczytaj także: 5 największych kłamstw, przez które mężczyźni boją się diety roślinnej

Dieta fleksitariańska 1600 kcal - podsumowanie

Jeżeli zdecydujesz się stosować naszą dietę fleksitariańską 1600 kcal to koniecznie daj nam znać, wrzucając na swoje social media zdjęcie posiłku. Pamiętaj, aby nas oznaczyć @dietetykanienazarty.pl i użyć hasztagu #dbamoklimat. Z chęcią udostępnimy go u siebie na profilu! Sprawdź też inne nasze diety fleksitariańskie, wegetariańskie i wegańskie.

Jeżeli potrzebujesz diety zbilansowanej, ale napisanej specjalnie pod Twoje potrzeby to z kodem rabatowym dbamoklimat możesz zamówić ją u nas o 5% taniej. Kod należy wpisać przy zamówieniu diety.


Czytaj także