Jak jeść więcej - TOP 5 PORAD

Jak jeść więcej – TOP 5 PORAD

jeść więcej

 

1. Aby jeść więcej wprowadź do diety szejki

Jeśli jesteś niejadkiem i nie jesteś w stanie jeść więcej, szejki będą dla Ciebie świetną deską ratunku. Płynne posiłki pozwalają dostarczyć dużo kalorii, nie obciążając przy tym układu pokarmowego. W porównaniu do posiłków stałych sycą słabiej, dzięki czemu szybciej będziesz w stanie spożyć kolejny posiłek, co przełoży się na większą ilość spożytych kcal w ciągu dnia.
Jak skomponować dobrego szejka?
Za bazę posłuży mleko. W swojej praktyce polecamy mleko sojowe, które w konfrontacji z krowim, sprawia mniej kłopotów trawiennych. Nie jadasz soi, bo boisz się zaburzeń hormonalnych? #NieNaŻarci prostują szamanizmy – umiarkowane spożycie soi nie wpłynie negatywnie na Twoją gospodarkę hormonalną, a dodatkowo zmniejszy ryzyko zachorowania na raka prostaty, nękającego wielu Panów. Kolejnym składnikiem szejka będą owoce. Nie bój się eksperymentów. Do wyboru masz owoce jagodowe, banany, cytrusy a nawet melony! W celu podbicia wartości odżywczej i energetycznej szejka, dorzuć płatki jaglane/owsiane, awokado/masło orzechowe i miarkę odżywki białkowej.

2. Aby jeść więcej dbaj o regularność posiłków

Po pierwsze, jeżeli zależy Ci na rozbudowie masy mięśniowej, aktualna literatura sugeruje, że 3-4 posiłki obfitujące w białko mogą sprawdzić się lepiej w porównaniu do 2 posiłków w ciągu dnia. Po drugie, większa ilość posiłków w ciągu dnia pozwala na dostarczenie większych ilości kalorii (czyli jeść więcej). W naszej praktyce u niejadków stosujemy od 4 do nawet 6 posiłków w ciągu dnia.

3. Aby jeść więcej włącz do diety desery i przekąski

Kojarzysz rodzinne obiadki? Danie główne tak Cię zapchało, że musiałeś poluzować pasek, ale ciasto (najlepsze jest marchewkowe) zawsze się zmieści. Dołączenie do obiadu słodkiego deseru w postaci, na przykład, rozgotowanego ryżu z owocami, to świetny sposób aby zwiększyć ilość spożytych kalorii. Dodatkowo włącz do diety przekąski. Pomiędzy posiłkami świetnie sprawdzi się podjadanie mieszanki studenckiej czy suszonych owoców.

4. Aby jeść więcej dbaj o wysoką smakowitość potraw

Na widok ugotowanej na parze piersi i suchego ryżu z brokułem (który może powodować problemy trawienne) mało komu cieknie ślinka. Odpowiednio podana oraz przyprawiona potrawa pozwoli Ci jeść więcej. Nie gotuj mięsa na parze, a przyrządź je z dodatkiem warzyw i przecieru pomidorowego/śmietany (jeśli jesteś szczupły to nie musisz się jej przesadnie obawiać). Nie dość, że zwiększysz wartość odżywczą i energetyczną posiłku to poprzez zwiększenie walorów smakowych, zjesz więcej!

5. Aby jeść więcej stosuj dietę wysokowęglowodanową

Oczyszczone węglowodany są łatwostrawne, przez co słabo zaspokajają apetyt. O ile w przypadku osoby otyłej taki efekt odbierzemy jako negatywny, o tyle jeżeli zależy Ci na zwiększonej konsumpcji kalorii, oczyszczone węglowodany sprawdzą się świetnie.
Dodatkowo, ograniczenie podaży węglowodanów zmniejsza różnorodność spożywanych pokarmów, a to bardzo źle. Eliminując niskobłonnikowe zboża (np. biały ryż i makaron) utrudnisz sobie zadanie.

jeść więcej

 

Scroll to top